Back in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu Back in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu

Back in Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Marlies

27 December 2012 | Australië, Sydney

Allereerst iedereen bedankt voor de leuke kaartjes! En ik hoop natuurlijk dat iedereen een leuke kerst heeft gehad.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een stukje geplaatst heb, dus ik zal proberen het niet al te lang te laten worden (sorry alvast, want meestal wordt het stuk langer dan de bedoeling was ;) )

De dag na fraser island werd ik wakker met weer een ontsteking in mijn knie! En ik vertrok deze dag ook weer met de bus naar Noosa. Gelukkig was de busstop tegenover het hostel en werden we in Noosa met een busje van het hostel opgepikt, dus ik hoefde niet ver te lopen met alle bagage. En erg gezellig dat er nog meer mensen van de tour van fraser island ook naar Noosa gingen! In Noosa zat ik in een van de beste hostels tot nu toe, erg schoon en met heel veel gratis dingen (en wij Nederlanders houden natuurlijk van gratis :P ) Gratis ontbijt, gratis wifi, gratis gebruik van surf- en bodyboards, gratis koffie en thee en op de eerste dag dat we daar waren ook nog eens een gratis bbq! Daniela (ook van de Fraser tour) zat in hetzelfde hostel, dus samen de 1e dag mooi gebruik gemaakt van de gratis bbq. Een beetje gênant dat ik daar andere mensen tegenkwam die mij alleen nog herkenden van de verbrande aardappels in Agnes Water.

De volgende dag zijn we met Daniela, Marieke, Nynke en Lianne (allemaal van Fraser Island) naar de Eumundi markets gegaan. Erg leuk, met live muziek, veel plaatselijke producten (die je allemaal mocht proeven ;) ) en heel veel souvenirs. Daar zijn we dan ook de hele ochtend gebleven. De rest is 's middags nog naar het nationaal park geweest om de coastal track te lopen, maar aangezien mijn knie nu toch wel erg dik werd ben ik toch maar niet meegegaan. 's avonds nog wel gezellig met elkaar gegeten. De laatste dag in Noosa ben ik met Daniela naar de farmers market gegaan om daar goedkope groenten en fruit in te slaan en daarna zijn we naar het strand gegaan. Die avond een heerlijke pastasalade gegeten met fruitsalade als toetje en tot slot nog een filmpje gekeken. Noosa was een erg leuk plaatsje en had er graag nog meer van gezien, maar het was alweer tijd voor de volgende stop: Brisbane!

In Brisbane heb ik niet veel gedaan. Wat me wel opviel was dat het tempo in Brisbane toch echt een stuk hoger ligt dan in het noorden van Queensland. Tijdens mijn eerste week in Sydney vond ik alles eigenlijk nog best rustig, maar nu ik zo'n 2 maanden doorgebracht had in Queensland, lijkt zelfs Brisbane heel erg druk. Heel apart om dan ineens te beseffen hoe sloom iedereen in Queensland zich voortbeweegt en zelfs hoe sloom iedereen daar praat!
De eerste dag naar de winkelstraat gelopen waar ik de kerstman op straat tegenkwam. Erg apart bij 30 graden :P De tweede dag ben ik naar de botanische tuinen geweest, maar dit waren geen botanische tuinen zoals ik ze hier meer gezien heb...het was gewoon een grasveld met wat bomen eromheen en een vijver. De derde dag was mijn knie zo dik dat ik zo min mogelijk gedaan heb. Ze hebben in Brisbane een gratis ferry,dus om toch nog iets van Brisbane te zien ben ik gewoon een heel rondje in de ferry blijven zitten ;) Daarna heb ik nog even uitgezocht hoe ik de volgende dag bij de reumatoloog moest komen. Dat is dan ook wat ik de 4e dag gedaan heb: naar de reumatoloog. Erg fijn dat de verzekering een afspraak had weten te maken op zo'n korte termijn, want het was nu ook wel echt nodig. Ik heb een injectie in mijn knie gekregen en ook ben ik weer gestart met medicijnen. Nu hopen dat ze snel aanslaan! Na zo'n injectie is het de bedoeling dat je je knie even helemaal niet belast, dus die middag en de dag erna bestond mijn enige beweging zo'n beetje uit het lopen van mijn bed naar de badkamer of naar de keuken en weer terug. Gelukkig bestaan er dan dingen als skype, internet en gratis boeken in het hostel zodat ik me niet al te erg hoefde te vervelen.

Ik had gehoopt dat 1,5 dag niets doen genoeg zou zijn om de injectie zijn werk te laten doen zodat de ontsteking wel zo'n beetje weg zo zijn. Helaas was dit niet bepaald het geval maar ik had al wel de bus geboekt naar Surfers Paradise. Toen bood een meisje op mijn kamer aan dat ze wel mijn backpack wilde dragen naar de bus, erg lief! En in Surfers Paradise stond er alweer een busje klaar van het hostel!

In surfers paradise had ik afgesproken met Daniela. Weer even gezellig bijgekletst en daarna niet zoveel meer gedaan, want het werd nu toch wel echt tijd dat die ontsteking in mn knie een keer overging. Gelukkig was het de volgende dag al een stuk beter en toen ben ik naar een hoge toren gegaan waar je vanaf de 77e (!) verdieping een heel mooi uitzicht over Surfers paradise had. Daarna ben ik nog een poosje blijven kijken bij het strand waar de strandwacht nogal eens in actie moest komen omdat mensen met de stroming meegesleurd werden. Alles liep goed af en dan is het wel leuk om daar even te blijven kijken ;). Met een kamergenootje ben ik 's avonds naar een marktje gegaan. Grappig dat de kerstkoren hier dezelfde liedjes zingen...'let it snow' bij 30 graden!

Na Surfers Paradise ging ik richting Byron Bay. Aangezien mijn knie eindelijk weer beter was had ik me opgegeven voor een wandeltocht vanaf het hostel richting de vuurtoren. Het was me nogal een wandeling (trappen, trappen en nog meer trappen :P ) maar het was het zeker waard! Vanuit een ander uitzichtpunt kon je alle surfers goed zien, en aangezien hier ook echt hele goede surfers komen was dat leuk om te zien! Ana en Daniela zaten ook in Byron Bay dus daar 's avonds mee gegeten. De volgende dag eerst even naar het strand geweest en daarna met Ana een Daniela afgesproken. De laatste dag ging ik 'kajakken met dolfijnen'. Ik heb geen dolfijn, schildpad of wat dan ook gezien, maar het was zeker een mooie tocht. En ik had geluk want ik zat in de boot met een van de gidsen die normaal gesproken met surfwachtwedstrijden mee doet en een onderdeel daarvan is dat ze ook met een kajak surfen op de golven. Dus dat gingen wij ook doen, erg gaaf! Dat gaat zo ontzettend hard! Heel leuk :D

Na Byron Bay ging ik door naar Port Macquarie. Daar heb ik een wandeling door het regenwoud gemaakt met nog iemand uit het hostel. Onderweg nog een slang tegengekomen (gelukkig ging hij voor ons aan de kant ;) ). En ik weet nu ook eindelijk hoe een kookkaburra eruit ziet. 's Middags ben ik richting het strand gelopen en naar een uitzichtpunt tussen 2 stranden en toen had ik geluk want ik kwam een Australiër tegen die net zijn winkel had dichtgegooid voor de rest van de dag en hij wilde mij de omgeving wel laten zien. Hij heeft mij alle stranden in de omgeving laten zien en ook heeft hij mij helemaal naar de vuurtoren gebracht (dat scheelde mij zo'n 4,5 uur lopen :P ). Onderweg hebben we ook nog een koala gezien, de eerste die ik in het wild tegen kwam! Dus al met al een zeer geslaagde dag! En de volgende dag ben ik naar het koala ziekenhuis gegaan. Als je ziet hoe sommige koala's er aan toe zijn en als je verhalen hoort over koala's die binnenkomen na een bosbrand dan zie je hoeveel zo'n ziekenhuis kan betekenen! Sommige verhalen waren wel heel zielig, maar het is mooi om te zien hoe ze opgevangen worden en hoeveel vrijwilligers zich voor deze dieren inzetten!

Na Port Macquarie was het dan tijd om weer terug te keren naar Sydney! Toen ik mijn post ging ophalen zat er ook nog een pakketje van thuis in. Erg leuk met een heleboel kaartjes en Nederlandse dingen (het broodje hagelslag smaakte erg lekker vanochtend :P ). Heb mn kamergenoten ook drop laten proeven, maar daar waren ze toch niet zo'n fan van, in tegenstelling tot de chocoladepepernoten! Dus ook mn kamergenoten waren blij met het pakketje ;)

Met kerst regende het hier behoorlijk in Sydney, dus ons plan om te gaan bbqen op het strand viel in het water, maar samen met een kamergenootje heb ik een gezellig dagje gehad in een bar bij bondi beach!

Gisteren waren we (ik en kamergenootjes) van plan om naar de start van een zeilwedstrijd te gaan kijken, maar we waren op de verkeerde plek gaan zitten. We hebben dus uiteindelijk geen zeilboot gezien :P Maar we zaten wel lekker aan het water in de zon, dus hebben ons alsnog prima vermaakt. Op de terugweg zag ik nog een groepje mensen van de backpackersjumbo zitten (waaronder Esther waarmee ik ook in een campertje heb gereisd). Erg leuk om weer even bij te kletsen!

Vanavond heb ik afgesproken met Marije en Karel! Ben benieuwd naar hun reisverhalen en erg leuk om hun te zien!

Ik blijf nog in Sydney tot 2 januari en dan vertrek ik weer richting het noorden, naar Bundaberg. Ik heb daar vanaf 4 januari namelijk een baantje op een sweet patatoes farm. Eindelijk weer een beetje geld verdienen in plaats van uitgeven ;)

Ik wens iedereen alvast een fijne jaarwisseling toe en alle goeds voor 2013!


  • 27 December 2012 - 10:27

    Oma.:

    Hoi Marlies wat een prachtig verhaal, je kan mooi vertellen. Gelukkig gaat het beter met je knie.Het was hier gezellig met kerst.ook melissa was hier. We hebben je wel gemist hoor.Het pakje was goed aan gekomen las ik. Zeker een gek gevoel kerst met 30 graden, wij hadden hier regen en veel regen. Nu Lies fijne dagen nog en tot je volgende verslag. Dikke kus gr. Oma

  • 27 December 2012 - 11:37

    Martha:

    Hallo Marlies,
    Bedankt voor weer een leuk verslag. Jammer dat je knie steeds roet in het eten gooit.We wensen je een goede jaarwisseling , jij bent de eerste van de familie die het nieuwe jaar in gaat. Er is altijd veel siervuurwerk toch in Sydney?
    Groetjes, fam. Luten.

  • 27 December 2012 - 23:01

    Tante Roelie:

    Hallo Marlies , gelukkig dat je knie weer wat beter is.Ik lees net je bericht, het is weer een heel mooi verhaal, waar ik iedere keer weer van geniet. Ik ben op het moment veel bij Herman, die is aan zijn heup geopereerd., en ik help hem zoveel mogelijk. Het gaat goed met hem. Heb je goede Kerstdagen gehad of vieren ze dat daar niet? Ik wens je een hele goede jaarwisseling en de beste wensen voor 2013. Geniet van de tijd die je daar doorbrengt. en tot het volgende verslag. Ik kijk er naar uit.

    groetjes Tante Roelie

  • 28 December 2012 - 16:52

    Mathilde:

    Hee Marlies, bedankt voor de kerstkaart! Heel leuk om van zo ver post te ontvangen. Een mooi 'uiteinde' gewenst daar en alle goeds voor het nieuwe jaar. Liefs Mathilde

  • 28 December 2012 - 17:38

    TANTE CORRIE EN OOM JANS:

    Hallo MaliesWatT LEUK OM STEEDS WAT VAN JE TE HOREN. jAMMER DAT DIE KNIE VAN JOUW ZO OPSPEELD WANT PIJN IS ERG LASTIG EN VOORAL ALS JE VER GAAT WANDELEN WANT DAT DOE JE VEEL ZO ALS IK LEES. eenRAAR IDEE ALS HET ZO WARM IS EN HET IS BIJNA NIEUWJAAR maar het is hier ook geen winter en dat hoort er eingelijk wel een beetje bij Ik wens je alle goeds toe voor 2013 en dat je er maar goed van zult genieten zo ver van huis veel plezier en tot de volgende keer Groetjes uit lhee

  • 30 December 2012 - 22:35

    Francien Brink:

    hallo Marlies bedankt voor je kaartje zag er gezond uit
    ik heb vandaag alles eens goed doorgelezen en foto`s gekeken, nou je ziet wel wat he
    wij willen je een goed uit einde en een goed begin voor 2013 wensen, geniet er maar goed van want voor je het weet ben je alweer terug
    lieve groetjes Henk en Francien

  • 02 Januari 2013 - 23:27

    Evert:

    Hallo Marlies.
    Allereerst nog de beste wensen voor 2013 en bedankt voor je mooie kaart.
    Die reuma wordt zo zachtjes aan wel een vervelende kwestie, maar als je de verhalen leest,
    dan llijdt jouw humeu er nog niet erg onder. Hou je taai en geniet maar verder.
    Veel liefs en een dikke knuffel van opa en oma.

    Opa en oma hebben zelf geen computer en hebben me gevraagd je het bovenstaande te mailen.
    Ik heb de kaart gezien en je staat er mooi zongebruind op. Ook van mij de beste wensen
    voor 2013.
    groetjes Evert.

  • 13 Januari 2013 - 14:39

    Berdi Paula Aniek En René's:

    Hallo Marlies ,

    Wij willen jou veel plezier toewensen daar aan de andere kant van de wereld.
    Veel beterschap met jou knie

    Groetjes Berdi Paula aniek en Rense doorten



  • 27 Januari 2013 - 10:23

    Tante Roelie :

    Hallo Marlies, hier even een berichtje uit Ruinen. Ik hoorde van je Oma, dat je nu heel hard moet werken, en bijna geen tijd hebt voor iets anders, maar dat je goed verdient en dat maakt natuurlijk veel goed.Hoe gaat het met je knie, lukt het een beetje? Pas wel goed op je zelf hè. Hier gaat alles nog net zo. Ik ben van half elf tot half elf bij Herman en dat gaat nog zo door tot eind februari dan mag hij waarschijnlijk weer gewoon lopen,of met èèn kruk . Ik hoop dat je het nog steeds naar de zin hebt en er goed van geniet. Het schiet nu al mooi op dat je ouders komen, daar kijk je zeker wel naar uit. nu meisje het allerbeste en de groetjes van

    Tante Roelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marlies

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 848
Totaal aantal bezoekers 22397

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 April 2013

Australië

Landen bezocht: