Eindelijk surfen! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu Eindelijk surfen! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu

Eindelijk surfen!

Blijf op de hoogte en volg Marlies

22 November 2012 | Australië, Agnes Water

Na me een week toch behoorlijk verveeld te hebben (zelfs naar het strand lopen leek me niet zo'n goed idee en het hostel is leuk, maar dat heb je ook wel gezien na een paar dagn :P ) is mijn knie eindelijk beter!

Maandag moest ik opnieuw naar de dokter en als de ontsteking dan genoeg afgenomen zou zijn had ik geen injectie in mijn knie nodig, dus daar hoopte ik dan ook op. Maandagochtend moest ik zelf bepalen of de ontsteking genoeg afgezakt was, want ik moest zelf nog de prednison ophalen bij de apotheek die hij anders in mijn knie zou spuiten. Altijd fijn wanneer je in de middle of nowhere zit! Ik twijfelde stiekem wel een beetje, dus ik ben 's ochtends eerst maar even naar de apotheek gelopen om te vragen wat zij ervan vonden. Daar bleek dat het helemaal niet uitmaakte of de ontsteking ver genoeg afgezakt was of niet, want het medicijn voor de injectie zou toch niet voor woensdag binnen zijn. Dus...

Vervolgens terug naar het hostel en voor de zekerheid herinnerde ik de man bij de receptie eraan dat ze mij beloofd hadden om naar de dokter te brengen en op te halen. Helaas was hij helemaal gestrest en kon niemand verzinnen die mij weg kon brengen, dus dat werd lopen...maar liefst 45 minuten. Met als gevolg dat ik een kwartier te laat bij de dokter aan kwam. Gelukkig gelden in Australië ongeveer dezelfde wachttijden bij de dokter als in Nederland, dus ik had mijn afspraak bij lange na niet gemist! En toen kwam het goede nieuws! De ontsteking was zo goed als weg, dus ik had geen injectie nodig :D (Erg fijn, want na zo'n injectie is het niet echt verstandig om 45 minuten terug te lopen) Voor de zekerheid nog 6 dagen prednison slikken, maar dat is ook om te voorkomen dat het gelijk weer terugkomt.

Stiekem wilde ik het liefst de volgende dag gelijk gaan surfen, maar zelfs ik kon bedenken dat dat misschien niet een heel goed idee zou zijn. Maar ik wilde nu eindelijk wel weer eens wat gaan doen dus ik had de scooteroo tour geboekt! Dan ga je drie uur rondtouren op scooters die eruit zien als motors :p Echt geweldig!
Toen we daar aankwamen werd iedereen eerst voorzien van een leren jack met vlammen erop en natuurlijk een bijpassende helm. Daarna kon iedereen neptattoos op zn armen/benen (of waar je dan ook maar wilde) plakken zodat je er als een echte 'biker' uit kwam te zien. Heel erg grappig, vooral omdat ik zag dat een hoop mensen de neptattoos op hun gezicht plakten en ik al een week in dit hostel zit en bij een hoop mensen heb gezien dat de tattoos er heel moeilijk weer af gaan! De neptattoos heb ik dan ook maar aan de anderen over gelaten ;)

Daarna vertelden ze kort hoe de 'motoren' werkten en werd ons gevraagd om het stuur met beide handen vast te pakken en onze ogen dicht te doen. Iedereen zat elkaar aan te kijken in afwachting wat er nu weer ging komen, maar uiteindelijk deed iedereen toch mee. En toen speelden ze heel hard het liedje 'born to be wild' af..erg grappig :P
Vervolgens was het tijd om even een paar rondjes te oefenen voordat we met de hele groep de weg op gingen. En daar gingen we dan! Een groep van 44 mensen, dus een stoet van zo'n kilometer lang met alleen maar motoren! Het was echt genieten! En ik heb maar liefst 22 kangaroe's gezien! Daarna hebben we nog zonsondergang gekeken in Town of 1770 (in ieder geval wat je daarvan kon zien nu het bewolkt was) en vervolgens gingen we met de hele groep weer terug. Een geslaagde dag!

Woensdag nog even een dagje weer rustig aan gedaan, want vandaag werd het dan toch echt tijd om te gaan surfen! Gisteren kwam Antonia (waar ik ook al eerder een stukje mee gereisd heb) ook aan in dit hostel en toen hebben we gelijk de surflessen voor vandaag geboekt. Ik had al verwacht dat ik niet bepaald een natuurtalent zou zijn, maar dat werd ook wel goed duidelijk in het eerste uur:P Gelukkig duurden de surflessen 3 uur en waren we maar met 5 personen in de groep, dus genoeg kans om te oefenen en in het laatste uur ging het best goed en heb ik nog aardig wat golven kunnen pakken. Erg leuk! En we hebben besloten om het morgen nog een keertje te doen omdat het huren van een surfboard om zelf te oefenen nog duurder is dan lessen nemen waar het materiaal al bij in zit. En morgen is ook de laatste dag dat ik Antonia zal zien in Australië omdat zij 6 december al in Sydney moet zijn en dus iets meer vaart moet gaan maken. Dus een mooie afsluiter leek ons zo!

En ik kan vanaf zaterdag ook voor ongeveer anderhalve week (moet nog even kijken hoe lang ik precies blijf) op een boerderij gaan werken voor kost en inwoning. Wat er ongeveer op neer komt dat ik maar 2 uurtjes per dag hoef te werken, geen hostel hoeft te betalen, geen eten hoef te betalen en ook wordt ik meegenomen naar nationale parken in de buurt! Klinkt goed lijkt mij zo (vooral ook dat deel van even niet zoveel geld uitgeven :P )

En daarnaast kan ik waarschijnlijk een dag op een boot werken in ruil voor een gratis tour naar het reef een dat kan ik zelfs doen wanneer ik op de boerderij aan het werk ben (met 2 uurtjes werken heb je nog tijd genoeg over en de eigenaar van het hostel heeft veel contact met die boer en verzekerde mij dat dat wel goed zou komen). Dus ook dat is erg mooi meegenomen! Heeft het toch voordeel wanneer je eigenlijk veel te lang in zo'n klein plaatsje blijft zitten als Agnes Water ;) Dit betekent wel dat ik in ieder geval anderhalve week nog steeds niet mobiel bereikbaar ben, dus dan weten jullie dat ook ;)

  • 22 November 2012 - 12:32

    Oma.:

    Zo motormuis gelukkig gaat het weer goed met jou,maar nu niet te veel willen he.Mooi dat je naar de boerderij gaat dat is niet vreemd voor jou. Hier is alles oke. stuur je nog wel een mailtje. veel plezier en een kus doeg

  • 22 November 2012 - 16:35

    Tante Roelie:

    Hoi Marlies, je gaat er gelukkig weer tegen aan , maar wees wel een beetje voorzichtig met je knie, belast die nog niet te veel. Dat is weer zo'n bemoeial die je weer een goede raad probeert te geven. Fijn dat je nu even wat werk hebt en toch ook nog kunt genieten van mooie uitstapjes. Verder wens ik je veel plezier en wacht met belangstelling je nieuwe bericht weer af. Succes verder. Groetjes Tante Roelie

  • 22 November 2012 - 16:35

    Tante Roelie:

    Hoi Marlies, je gaat er gelukkig weer tegen aan , maar wees wel een beetje voorzichtig met je knie, belast die nog niet te veel. Dat is weer zo'n bemoeial die je weer een goede raad probeert te geven. Fijn dat je nu even wat werk hebt en toch ook nog kunt genieten van mooie uitstapjes. Verder wens ik je veel plezier en wacht met belangstelling je nieuwe bericht weer af. Succes verder. Groetjes Tante Roelie

  • 22 November 2012 - 16:35

    Tante Roelie:

    Hoi Marlies, je gaat er gelukkig weer tegen aan , maar wees wel een beetje voorzichtig met je knie, belast die nog niet te veel. Dat is weer zo'n bemoeial die je weer een goede raad probeert te geven. Fijn dat je nu even wat werk hebt en toch ook nog kunt genieten van mooie uitstapjes. Verder wens ik je veel plezier en wacht met belangstelling je nieuwe bericht weer af. Succes verder. Groetjes Tante Roelie

  • 22 November 2012 - 21:26

    Marieke:

    Fijn dat je weer op de been bent Marlies!! :) xx

  • 25 November 2012 - 18:53

    Wendy VV:

    Fijn dat het met je knie weer beter gaat marliesje, heel fijn! Lekker weer verder met je mooie reis! Hopelijk gaat het nog steeds goed met je knie!
    Cool dat je dus bent gaan surfen! Ik wil oooooook :) Heerlijk gevoel als je een golf pakt he! Ging het surfen op het einde al wat beter?
    En nu dan aan het werk? Hopelijk! Klinkt als het perfecte baantje! :) Hoe bevalt het?
    In Grunn was het weer tijd voor de afstudeerfeestjes, heerlijk. Maar we missen je daarbij hoor!
    Werkse hehe! En genietse natuurlijk. Liefs!

  • 26 November 2012 - 16:56

    Tjacco:

    Yow Marlies
    gaat gelukkig weer beter met je knie niks aan als je niet alles kunt doen wel cool dat je zo bij die boer kunt logeren en idd kost lekker niks
    Leuk he dat je zoveel berichtjes krijgt van mijn moeder wl jammer dat het allemaal de zelfde zijn hahahaha
    heb je trouwens je ticket al om gezet voor een jaar of kom je nog steeds terug in april
    nou spreek je wel weer kalm an doen and enjoy see ya mate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Marlies

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 22389

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 April 2013

Australië

Landen bezocht: