Whitsunday Islands & Cool banana's - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands & Cool banana's - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands & Cool banana's

Blijf op de hoogte en volg Marlies

16 November 2012 | Australië, Agnes Water

Nadat ik besloten had om niet te wachten op het baantje in Bowen ben ik de volgende dag met de bus naar Airlie Beach gegaan. Zondag ben ik vervolgens met de boot vertrokken naar de Whitsunday Islands!

De eerste dag zeilden we eerst naar een bush track waar aboriginal tekeningen te zien waren. Aangezien bush tracks de afgelopen tijd behoorlijke wandeltochten waren verwachtte ik toch wel een pittige wandeling, maar het was slechts 5 minuten lopen deze keer :p Wel goed, aangezien ik even een poosje rustig aan wilde/moet doen.
Daarna zijn we naar een rustige baai gevaren en hebben een gezellige avond op het dek van het schip gehad. Het slapen op de boot was wel een verhaal apart. Je had aan beide zijden matrassen liggen voor '2' personen en daarboven hing dan een 1 persoons veldbed. Ik lag met een Nederlands meisje (Maaike) op het 'tweepersoons'matras en daarboven lag Fabian. Nu is Fabian rond de 2 meter als ik het in moet schatten en de ruimte boven het veldbed was zo'n 50 cm (?). Dus het was voor hem altijd een hele tour om in dat veldbed te komen :P En ik lag onder het veldbed naast Maaike en ik kan je vertellen...je zou er claustrofobie van krijgen! Wanneer ik op mijn zij lag was er ong nog 3 cm ruimte over tussen mij en het veldbed en ik kon daar ook niet onder weg want daar lag Maaike. Dus de tweede nacht heb ik maar besloten om gewoon op de grond te gaan slapen. En wonder boven wonder sliep ik daar nog beter dan op het matras :P Toen ik wakker werd zag ik dat er veel meer mensen last hadden van claustrofobische gevoelens, anders zouden er niet nog 6 anderen op de grond zijn gaan liggen denk ik ;)

Maar dat was ook echt het enige minpuntje aan de tour eigenlijk (en we moesten er ook nog wel om lachen, dus zo erg was het ook weer niet :P ). De rest van de tour was echt geweldig! De tweede dag zijn we naar Whitehaven beach gegaan. Het zand was witter dan wit en het water blauwer dan blauw..echt super! We hadden stingersuits meegekregen zodat we konden zwemmen en toch bescherming hadden tegen de kwallen en we hebben een hele poos als een stel kleuters in de golven staan springen. Heb me prima vermaakt! En toen we het water inliepen zagen we nog een aantal pijlstaartroggen in het water. Langzaam lopen en dan zwemmen ze wel aan de kant voor je :P

Na Whitehaven beach zijn we nog naar een plek gegaan waar je mooi kon snorkelen. Omdat je toch best snel koud werd gingen de meesten na 5 a 10 minuten al weer terug naar de boot. Maar er waren echt een hoop vissen te zien en mooi koraal, dus erg leuk om te doen! Ook deze avond weer een gezellige avond gehad.

De laatste dag gingen we nog naar een andere snorkelplek, maar ik had ook een duik bijgeboekt, dus ik werd naar een duikboot gebracht en heb nog een mooie duik kunnen maken!

Eenmaal terug in Airlie beach ben ik wat gaan eten met wat mensen van de zeiltrip en daarna heb ik s middags nog met Maaike en even later ook met Ben (ook van de zeiltrip) bij de lagoon gezeten. Ik vertrok met de nachtbus naar Agnes Water, dus heb mijn bagage zo laat mogelijk weer uit de opslag gehaald en daarna zijn we naar een bar gegaan waar we met de hele groep van het zeilen wat zijn gaat eten. Een gezelilge avond die eindigde in een karaoke-avond in dezelfde kroeg. Geen idee waarom, maar op de een of andere manier zijn de beste avonden tot nu toe nog steeds de karaoke-avonden! En deze keer heb ik het maar aan anderen over gelaten om te zingen, aangezien zij wel echt konden zingen :P

De volgende dag kwam ik aan in Agnes Water en wat een luxe, want ik hoefde weer eens niet met mijn bagage te sjouwen. Ze stonden van het hostel Cool Banana's al klaar met een busje om ons op te halen...ideaal! Een erg leuk hostel, zo schoon als dit zal ik vast niet vaker meemaken ;)
Ik was van plan om hier te gaan surfen, aangezien dit de goedkoopste plek van heel australie is om dat te doen dus toen ik aankwam had ik gelijk surflessen voor de volgende dag geboekt. 'S Avonds heb ik echter al besloten om ze gelijk weer af te zeggen, want die dag is mijn knie echt explosief groter geworden. Er zit een enorme onsteking in, dus waarschijnlijk weer een opleving van reuma. Anderhalve week rustig aan doen (soms tot vervelends toe, want ik ben echt niet goed in niets doen) heeft helaas niet kunnen baten. Dus vannochtend naar een dokter gegaan en de mensen van het hostel waren zo aardig om mij daar even met de auto naar toe te brengen. Ik ben nu drie dagen aan de prednison en als dat niet voldoende werkt dat gaat hij maandag (zonder al te veel ervaring helaas :S) de prednison rechtstreeks in mijn knie injecteren...jammie! Sorry voor de details. Omdat ik in zo'n afgelegen gebied zit kan ik niet even naar een ziekenhuis zodat een specialist het kan doen en de dokter heeft er zelf blijkbaar ook niet al te veel vertrouwen in anders had hij dat wel direct gedaan in plaats van mij eerst drie dagen prednison te laten slikken. Dus het lijkt erop dat ik hier voorlopig even vast zit en werkelijk waar helemaal niets kan doen. Dus tijd over om te skypen! haha je moet overal het voordeel weer van inzien. Ik heb hier geen bereik met mijn telefoon (dat heb ik volgens mij al meer dan een week niet) dus mocht ik mensen niets terug gestuurd hebben, dan weet je nu waar het aan ligt! ;)

• 16 November 2012 - 12:59

Meeuwes En Martha:

Hoi Marlies,
    Bedankt voor de leuke verslagen! Jammer dat je knie roet in het eten gooit. En nu maar hopen dat de tabletten en de rust hun werk doen zodat een injectie niet meer nodig is.Groetjes, Meeuwes en Martha.

• 16 November 2012 - 14:33

Oma.:

Hoi Marlies wat jammer van je knie. Ik hoop dat de pretnison goed haar best doet. Maar wat ben je ondernemend, wat heb je al veel gezien he. Leuk dat je iedere keer weer gezellige mensen ontmoet. Doe nu echt een paar dagen rustig aan misschien heb je daar later plezier van. Met mijn rug gaat het nog niet zo goed ik zou vandaag naar Corrien gaan maar ik heb het afgezegd. Zondag zijn je pa en ma met Ronald en Irene geweest heel gezellig.Ik heb je koraal met prachtige vissen gezien wat is dat mooi heb er van genoten. Nu meisje pas goed op je zelf beterschap met je knie stuur je nog wel een mailtje. Dikke kus doeg.

• 16 November 2012 - 17:47

Hanneke:

Hey Marlies,

Wat ontzettend jammer dat je reuma nu terug komt, het is de afgelopen tijd zo goed gegaan. Gun jezelf maar even de tijd, des te langer kun je er straks van genieten. Wijze les van Hanneke

• 16 November 2012 - 17:47

Hanneke:

Hey Marlies,

• 16 November 2012 - 22:34

Marthe:

He Marlies!

Ik heb net even een aantal verhalen van je gelezen, wat moet jij het naar je zin hebben!!
    Sommige verhalen en foto's zijn erg herkenbaar, haha!

Hopelijk gaat het snel beter met je knie want je hebt nog genoeg te zien!

GENIET!!

Liefs Marthe

• 17 November 2012 - 10:15

Oom Jans En Tante Corie:

Ha die Malies Je bent wel een kanjer zeg om al zoveel te ondernemen. Je bent wel een echte waterrat zo te leven tussen de vissen.Ik vind je geweldig en je schrijft hars. stikke leuk Jammer dat die knie zo opspeelt, een beetje rust is misschien wel een goed medicijn en dan moet die prednison even aan het werk en dan ben je er hopelijk zo weer bij. Malies beterschap en we volgen je weer veel groetjes uit Lhee.

• 17 November 2012 - 12:04

Tante Roelie :

Ha, die Marlies, zo te horen behoor je nu zo'n beetje tot de pechvogel van de maand. Het is zo jammer als je daar zit met die vervelende klachten, want de rust die je nu eigenlijk moet nemen is voor jou als ijverige bij natuurlijk extra moelijk, maar luister naar je lichaam , dan ben je vaak het beste af. misschien kun je nu wat lectuur lezen over de dingen die nog wilt gaan doen, dan kun je jezelf al wat voorbereiden wat wel en niet wilt doen. verder wens ik je veel sterkeen dat jre maar gauw weer verder kunt en al je plannen waar kunt maken. liefs tane Roelie

• 17 November 2012 - 15:35

Wendy VV:

Woehoeeee klinkt mooi paradijselijk hoor!
    Nu dan maar verplicht op het strand uitrusten! Klinkt niet vervelend trouwens. Maar is het natuurlijk wel. Hopelijk wordt je knie snel wat beter. Rustig aan!
    Als je dit weekend nog een skype-uurtje over hebt moet je maar een berichtje sturen!
    xxxxxxxxxx

• 17 November 2012 - 16:23

Mathilde:

Hoi Marlies, oef, wat vervelend van je knie! Even doorbijten maar. Sterkte deze dagen!