Weer terug in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu Weer terug in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu

Weer terug in Cairns

Blijf op de hoogte en volg Marlies

20 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Het ideetje om op het vliegveld te gaan slapen vorige week verliep niet helemaal zoals gepland. We hadden de shuttle-bus naar het vliegveld genomen en wilden daar in de stoelen gaan zitten, maar we hadden er even geen rekening mee gehouden dat het vliegveld 's nachts dicht ging! Oeps! Dus wij stonden daar met onze veel te zware tassen. Gelukkig zijn er hier veel backpackers en komt dit schijnbaar heel veel voor, want wij kregen de tip om dan met een taxi naar het internationale vliegveld te rijden en dan daar te blijven slapen (ze hebben daar een gedeelte dat speciaal voor mensen als ons open blijft:P). Dus dat hebben we toen maar gedaan. En inderdaad, er bleven heel wat meer mensen op het vliegveld slapen. Ze hebben echter niet allemaal een waslijntje gespannen tussen de stoelen zoals wij :p Tot mijn grote verbazing kwamen er mensen binnen lopen met dezelfde hoed die ik gekocht had voor het beauty & the nerd feest, dus daar moest ik natuurlijk even mee op de foto. Zij vonden het maar raar dat ik die hoed niet opzette, terwijl ik het juist wel apart vond dat zij er echt mee rond liepen!

Na een nacht eigenlijk niet geslapen te hebben kwamen we aan in Cairns. Gelukkig vonden we snel een hostel en hebben we bijna niet met onze spullen hoeven sjouwen. De volgende dag konden we dan eindelijk ons campertje ophalen! Het was wel even wennen om aan de rechterkant te rijden, af en toe gingen de ruitenwissers aan ipv het knipperlicht, maar gelukkig ging dat ook allemaal goed. We hebben eerst boodschappen ingeslagen voor een par dagen en toen konden we op weg! Helaas doen ze in Cairns amper aan bewegwijzering, dus we hebben even moeten zoeken voordat we op de goede weg richting Port Douglas zaten. Maar het zoeken was zeker de moeite waard! Echt een hele mooie route met allemaal verlaten stranden en je rijdt vlak langs de oceaan. De eerste avond stonden we op een camping vlak bij Port Douglas en we hadden geluk, want er was zelfs een zwembad en je kon gebruik maken van de keuken van de camping, dus we hadden zelf nog geen troep in de camper! Gelijk de eerste avond kwamen we erachter dat wanneer het hier donker wordt het ook echt donker is! En aangezien er nogal veel insecten aanwezig zijn en je dus liever niet de lamp in de camper aan wil doen betekent dat dus dat je maar gewoon heel vroeg naar bed gaat:P Wel grappig dat je na een weekje in hostels gewoon al heel blij kunt worden van een plankje en haakjes in de douche:P

De volgende dag gingen we verder richting Cape Tribulation. Je komt dan echt meer in het regennwoud en we reden via allemaal mooie bergweggetjes. Bij Cape Tribulation kwamen we de eerste waarschuwingsbordjes voor krokodillen tegen, maar natuurlijk hebben we er geen een gezien. Deze nacht hebben we lekker goedkoop kunnen slapen in een national park. We hadden dan ook geen electriciteit , maar gelukkig waren er wel wc's aanwezig. Het kampeerterrein lag aan een verlaten strand, dus daar zijn we nog even overheen gelopen, maar ook hier zijn we weer erg vroeg gaan slapen (rond 8 uur volgens mij al:P, maar ja je ziet dan toch niets meer). We hadden verzonnen dat het leuk zou zijn om de volgende dag zonsopgang op het strand te gaan kijken, dus wij hebben heel optimistisch de wekker gezet om 4 uur en zijn toen met ons slaapzakje richting het strand vertrokken. Helaas was het erg bewolkt en hebben we niet echt een mooie zonsopgang gezien, maar tussen de wolken door hebben we wel enorm veel sterren en vallende sterren gezien. 's nachts ontdekte ik trouwens nog even dat ik toch een grote schijterd ben. Ik mag het dan niet eng vinden om uit een helicopter te springen, ik vind het toch behoorlijk eng om 's nachts 300 m door het bos naar de wc te lopen terwijl het echt een enorm kabaal is van allemaal vreemde beesten. (helemaal omdat ik overdag allemaal holletjes in de grond had gezien en ik natuurlijk geen idee had wat voor beesten daar in leven). Maar geen rare beesten tegen gekomen gelukkig;)

De volgende dag gingen we een boottochtje maken over de Daintree River om krokodillen te spotten. We hebben geen grote krokodillen gezien, maar wel 2 kleine babykrokodilletjes en een slang. Daarna zijn we verder gereden naar Mossman Gorge. Dit is een stuk regenwoud dat eigendom is van de Aboriginals. Hier hebben we nog even gezwommen in een swimming hole (eindelijk even geen waarschuwingsborden voor giftige kwallen of krokodillen!). Deze avond hebben we geslapen in Julatten.

Donderdag hebben we een behoorlijk eind gereden en tussen Julatten en Atherton veranderde de omgeving ongeveer om de 10 minuten. We hebben bergweggetjes gehad, woestijn met termietenheuvels, een soort tweede Limburg en regenwoud. Heel apart, maar erg leuk! Onderweg naar Ravenshoe kwamen we langs een krater, erg leuk, maar we vonden de waterval die ernaast te vinden was leuker, helemaal omdat het nu het droge seizoen is en je dus ook nog een beetje over de rotsen kon klimmen. Verder zijn we nog naar de Millstream falls geweest die een beetje tegen vielen (maar dat kwam waarshcijnlijk omdat we per ongeluk naar de little Millstream falls zijn gegaan in plaats van de grote:P Ook zijn we nog naar de Millaa Millaa falls gereden waar heel veel reclamespotjes zijn opgenomen. Daarna werd het toch echt tijd om een slaapplek te zoeken anders zouden we ergens in het pikkedonker komen te staan zonder stroom. We zijn uiteindelijk bij een soort bed&breakfast beland waar we de camper wel buiten mochten zetten en zij hebben ervoor gezorgd dat we stroom hadden. En ik had geluk, want er stond een piano binnen dus ik heb me daar nog even uit kunnen leven;) De laatste dag met de camper zijn we nog naar Tinnaroo Lake en Binnara lake geweest en daarna zijn we allemaal boerderijen afgereden op zoek naar werk. Helaas was er echt helemaal niets te vinden, zelfs geen fruitplukwerk, dus het zal nog even duren voordat ik hier werk gevonden heb. Vannacht hebben we een gratis overnachting gehad doordat we de camper tussen de andere campers voor het verhuurbedrijf hadden neer gezet en het viel dus niet op dat wij er in lagen te slapen:P Vanochtend wel heel vroeg vertrokken zodat we niet betrapt zouden worden en nu hadden we nog mooi even de tijd om de camper helemaal schoon te maken en klaar om in te leveren. We zitten nu in een gezellig hostel, echt stukken beter dan het hostel van vorige week en ik heb hier gratis internet, dus eindelijk weer een mogelijkheid om iedereen op de hoogte te houden. Sorry voor het hele lange verhaal, zal proberen er wat vaker iets op te zetten zodat jullie niet in een keer zoveel te lezen hebben;)

• 20 Oktober 2012 - 07:57

Lars:

Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt Mies. Ook fijn om weer een keer van je te horen.
    Dat rijden aan de rechterkant dat blijft typisch, moet er zelf ook nog iedere dag aan wennen.
    Als je geen werk kan vinden als agrarisch arbeider, moet je het misschien als verkoopster proberen.
    Is een tip van mijn collega.

Het ga je goed kleine avonturier,

• 20 Oktober 2012 - 10:06

Oma.:

Moi meisje. fijn dat ik weer even met je mee kon reizen. Leuk dat je met 2 vriendinnen samen in een campertje kon reizen.Jammer dat je geen krokodillen hebt gezien maar het zijn geen mooie beesten hoor. Jammer dat duiken een beetje anders is dan je verwacht had.Hier is alles oke . Ik heb gisteravond je pa en ma gehad we hebben samen snert gegeten.Het is hier bijna 20 graden ga heerlijk fietsen op mijn nieuwe fietsmet ondersteuning. (ik word oud he)Nu meisje geniet en wees wel voorzichtig een dikke kus en tot de volgende keer doei.

• 20 Oktober 2012 - 10:29

Sanne Te Wierike:

Hey Marlies,

Ontzettend gaaf om je verhalen te lezen en foto's te bekijken! Sommige dingen komen wel erg bekend voor ;) Ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar. Geniet er nog maar volop van, want voor je het weet is het voorbij!

Xx uit Groningen!

• 20 Oktober 2012 - 13:35

Marlies:

Scherp Lars:P Ik bedoel natuurlijk wennen aan het rijden aan de linkerkant! (met het stuur aan de rechterkant);)

• 22 Oktober 2012 - 13:27

Tjacco:

Goodday nichie wat leuk om te horen dat het je allemaal goed bevalt toch maar een jaar weg blijven denk ik hahahaha Heb je al wezen duiken of moet dat nog gebeuren geniet ervan het is zoweer voorbij heel veeel plezier nog en een dikke kuds van je grote neef en Patricia see ya mate

• 22 Oktober 2012 - 15:31

Gea:

hoi Marlies,
    Nou je verhaal is echt niet te lang om te lezen hoor! Leuk om te lezen wat je daar zoal meemaakt en onderneemt! Veel plezier en ik hoop dat je snel een baantje vindt.
    Groet,
    Gea en Sanne

• 22 Oktober 2012 - 16:58

Marlies:

Hallo Marlies,
    Ik geniet van je verhalen en denk dan vaak aan de periode dat Tjacco daar was..
    Ik kan alleen maar zeggen pas op voor die vergiftige water slangen, volgens Tjacco waren dat de gevaarlijkste. Geniet verder van de mooie dingen daar en ik hoop dat je snel wat werk vindt.

groetjes Tante Roelie

• 22 Oktober 2012 - 18:51

Tante Corrie:

Hallo Malies Wat kun je leuk schrijven, we genieten er van, dus blijf het zo door doen, Is het weer ook goed daar waar je bent. Je zult wel veel mensen leren kennen op zo'n reis Geniet er goed van,na zo'n studie is dit toch geweldig. Is er nog wat werk in de aanbieding of moet je veel moeite doen om wat te vinden. Och dat lukt je vast wel ik zou zeggen veel plezier en tot de volgende mail gr uit lhee

• 23 Oktober 2012 - 14:23

Oma.:

Hoi marlies fijn om weer even wat van je te horen, O wat zal je genieten van het duiken maar wel voorzichtig zijn hoor. Heb je zo'n onderwatercamera? Wil je wel graag even zien in je duikerspak.En je hebt je eerste centjes al verdiend en werken dat kan je dat weten we. Hier is alles oke. Gisteren was het hier heel mooi weer en heb ik 42 km gefietst.Het gaat al weer wat beter met mij kan beter fietsen dan lopen maar ook dat gaat steeds beter.Nu meisje geniet maar wees voorzichtig een kus en tot horens oma.

• 24 Oktober 2012 - 19:51

Jenny:

Hoi Marlies, even je berichtjes bij oma gelezen. Geniet maar, je hebt het verdiend na je studie.
    Ook heb ik de fotos gezien, mooi.

groeten Jenny