Zwemmen tussen de haaien!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu Zwemmen tussen de haaien!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu

Zwemmen tussen de haaien!!!

Blijf op de hoogte en volg Marlies

28 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Gisteren kwam ik terug van de duiktrip en het was zoals ze hier in australie zeggen: awesome!!

De eerste dag vertrokken we met de boot naar een van de velle riffen van het great barrier reef (zo'n 3 uur varen) en het bleek wel weer dat ik absoluut geen zeebenen heb! Ik ben de hele dag ziek geweest ondanks het pilletje tegen zeeziekte en alles wat ik at/dronk kwam er net zo snel weer uit. Gelukkig werd het gelijk beter zodra ik in het water lag, dus tijdens het snorkelen en duiken voelde ik me niet zo ziek. De volgende dag heb ik een pilletje genomen vlak voor dat ik het water in ging zodat het tijd had om in te werken voordat ik weer op de boot zat en vanaf toen werd het eindelijk beter!

Maar genoeg geklaagd, want het duiken was echt super! Heel mooi koraal en veel gekleurde vissen (natuurlijk ook nemo- en dora-visjes gezien :D). De leukste duiken die ik gemaakt heb waren denk ik toch de nachtduik en de diepe duik (extra duiken die ik gedaan heb om mijn adventure open water te halen). Voor de nachtduik gingen ze vissen voeren zodat er haaien tevoorschijn zouden komen, dus je stapte het water in tussen de haaien! Tijdens de nachtduik hebben we verder 2 enorme zeeschildpadden gezien, waarvan eentje vlak onder mij zwom! Echt heel gaaf!
En tijdens de diepe duik (ik ben tot 29,7 m gegaan) hebben we 10 haaien gezien, 2 pijlstaartroggen en barramundi's. Toen we op het diepste punt waren deed de instructeur een testje om te zien of er mensen waren die last hadden van stikstofnarcose (soort van dronkenschap onder water:P). Ik was de enige die nog een normale reactie gaf, eentje viel gewoon achterover en de meesten waren niet meer in staat om het aantal vingers te tellen dat de instructeur opstak. Het was wel heel grappig om te zien, dus ik moest mijn ademapparaat vast blijven houden anders zou het uit mijn mond vallen door het lachen ;). Zodra je een paar meter omhoog gaat, is dit effect weer weg, maar het was wel echt heel grappig om te zien.
Ik had voor een aantal duiken ook nog een camera gehuurd om foto's te maken onder water. Nog best moeilijk om goede foto's te krijgen! Helemaal omdat je bij sommige visjes (zoals de nemo-visjes) nogal geduld moet hebben voordat ze weer uit het koraal komen en je camera dan net weer uit is gegaan wanneer je de foto wilt maken ;) Alle camera's hadden namelijk een energiebesparende functie waardoor hij uit ging na een bepaalde tijd. Maar als je dan een minuut boven het koraal blijft zweven om te wachten tot het visje weer tevoorschijn komt en je camera vervolgens uit is wanneer het visje er eindelijk weer is, dan is dat toch wel een beetje jammer :P haha Maar geduld is een schone zaak zeggen ze altijd en ik heb nog wel wat vissen wel op de foto kunnen krijgen gelukkig! Alleen geen nemo's!
Ik ben wel blij dat ik mijn scuba diver brevet al in Nederland had gehaald want nu wist ik tenminste waar ik mee bezig was. Best belangrijk als je niet altijd op je buddy kan rekenen ;)

Ik blijf niet lang meer in Cairns, ik ga zo kijken of ik morgen met de bus naar Mission Beach kan en dan blijf ik daar 2 nachten denk ik. In Cairns is verder niet veel meer te beleven als je geen werk hebt en er is op het moment vrijwel geen werk hier, dus tijd om weer verder te gaan!

  • 28 Oktober 2012 - 06:59

    Pa En Ma:

    hey Marliesjuhh
    Vanmorgen al vroeg wakker, nieuwsgierig naar je verhaal over het duiken:prachtig!!!Wij vonden het in Dwingeloo al mooi om je te zien duiken, maar ja daar hebben ze geen riffen en is het niet zo diep. Fijn om te lezen dat je zo geniet en plezier hebt.
    Liefs pa en ma

  • 28 Oktober 2012 - 09:48

    Oma.:

    hoi marlies. Ik heb met heel veel plezier je bericht gelezen kan me voorstellen hoe je genoten hebt. Ik heb maar een heel klein stukje rif met visjes gezien en dat was al fantastisch. Ben wel blij dat je weer aan wal bent, vooral met die haaien daar maar ik weet dat vlug kan zwemmen. En nu op zoek naar werk maar je vindt vast wel wat. Gisteren is Chantal 22 geworden. Nu meisje nog veel plezier en tot je volgende verslag. doei.kus van oma.

  • 28 Oktober 2012 - 09:55

    Oomjans En Tante Corrie:

    Ha die Malies Geweldig dat je zo geniet, Ik zelf moet er niet aan denken om zo in die zee te liggen want ik heb enorme watervrees. Maar je schrijft heel leuk en dan zijn we in gedachten bij je maar waag maar niet te veel verder veel succes met alles gr uitlhee

  • 29 Oktober 2012 - 09:57

    Tante Roelie:

    Hallo Marlies , het gaat je geweldig daar in dat verre land. Het duiken vind jij ook geweldig he?
    Ik vind het ook zo leuk omdat wseer zoveel herinneringen op haalt. Zoals ik begrijp is er op dit moment niet zoveel werk, maar het lukt je vast wel, want je wilt alles aanpakken wat er geboden wordt.
    Verder wens ik je heel veek plezier en geniet er van , want dit overkomt je vaak maar een keer in je leven. Veel succes en liefs Tante Roelie

  • 29 Oktober 2012 - 20:33

    Wendy VV:

    Gaaaaaaaaaaaaf! Vooral die haaien en zeeschildpadden! Wauwie!
    Ik heb even gegoogled en mission beach ziet er erg mooi uit. Geef mij ook maar die palmbomen en zon! Helaas moeten we het hier doen met kou en heel veel regen vandaag.
    Veel plezier op de volgende bestemming waar het ook moge zijn, en hopelijk vind je snel een baantje.
    Liefs (vast ook van alle vers afgestudeerden!) xxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Marlies

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 22379

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 April 2013

Australië

Landen bezocht: