Goodbye Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu Goodbye Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu

Goodbye Australia!

Blijf op de hoogte en volg Marlies

03 April 2013 | Australië, Sydney

Het is alweer tijd voor mijn laatste update vanuit Australie. Vanmiddag vlieg ik namelijk terug naar Nederland! Ik heb een ontzettend mooie tijd gehad, maar heb nu toch ook wel erg veel zin om naar huis te gaan en iedereen weer te zien. Allemaal bedankt voor de leuke berichtjes, toch wel speciaal dat iedereen zo met je meeleeft als je aan de andere kant van de wereld zit ;)

Sinds mijn laatste update heb ik bepaald niet stil gezeten. Na afscheid te hebben genomen van mijn ouders heb ik de bus richting Adelaide gepakt. Daar heb ik een dagje doorgebracht voordat ik aan een 6-daagse tour richting Alice Springs begon. Heel kort samengevat: vliegen, vliegen, vliegen en nog meer vliegen, slapen onder de sterren in een swag (soort waterdichte slaapzak) die niet helemaal waterdicht blijkt te zijn als het gaat regenen, een tourguide die steeds te laat is....geweldig!
Haha, dat is natuurlijk onzin! We hebben veel mooie dingen gezien: mooie zonsondergangen, een zoutmeer, Cooper Pedy (opaal mijnstad), nog meer kangoeroes, breakaways (heel mooi uitzicht over de painted desert), uluru/ ayers rock, kata tjuta en kings canyon. Hoewel Uluru het bekendst is vond ik persoonlijk zowel kata tjuta als kings canyon vele malen mooier! Kortom, een mooie tour ;)

Nadat we aankwamen in Alice Springs zijn we 's avonds nog met de hele groep uit eten geweest. Een leuke afsluiting! De volgende dag vertrok mijn volgende 3-daagse tour richting Darwin. Ook weer een mooie tour, met een leuke tourguide (een kangoeroe vond hem zelfs zo leuk dat ie spontaan opgewonden van hem werd :P ). Hoewel je tijdens deze tour minder spectaculaire dingen te zien krijgt dan de vorige tour, wist deze tourguide er wel echt het beste uit te halen! Mooiste dingen uit deze tour: Devils Marbles, thermaalbad en Katherine Gorge.
Ook deze tour 's avonds weer gezellig afgesloten met een etentje.

En opnieuw vertrok ik de volgende dag met een nieuwe tour: een 3-daagse tour naar Litchfield en Kakadu nationaal park. Drie mensen van de vorige tour gingen dezelfde tour doen, erg leuk!
De eerste dag gingen we naar Litchfield. Een paar mooie watervallen gezien waar je ook kon zwemmen. 's Middags gingen we een krokodillentour doen op de Mary rivier. En we hadden geluk! We hebben er maar liefst 7 gezien. Wel duidelijk dat we daar niet konden zwemmen! :P We werden niet aangevallen door de krokodillen, maar door muggen! Waar we bij de eerste tour ontzettend veel vliegen hadden, waren het hier de muggen. Gelukkig werkte bij mij de anti-muggen spray wel, want bij anderen staken ze zelfs door de jassen heen en die zaten na een half uurtje al onder de muggenbulten.
De volgende dag gingen we naar Kakadu. Regen, regen en nog meer regen :P En in die regen gingen we een wandeling van 6 km maken. Ik had samen met een paar anderen maar besloten om het op onze slippers te gaan doen, aangezien we vanuit de bus al konden zien dat je eerst door een enorme plas moest voordat je verder kon. En wat was ik blij dat ik dat gedaan had, nu kon ik mijn schoenen tenminste daarna nog gebruiken:P Het bleef maar regenen en er kwam steeds meer water op het pad te staan, dus op sommige plekken liepen we tot onze knieen in het water. Maar iedereen vond het volgens mij uiteindelijk toch wel leuk. Op een gegeven moment kwamen we aan bij een riviertje en als we de waterval wilden zien moesten we die overzwemmen. Ik ben niet meegegaan omdat niets opdroogt daar vanwege de hoge luchtvochtigheid(mijn sneldrogende handdoek was na een dag nog niet eens droog) en je tas echt onwijs gaat stinken van al die natte spullen! Ik bleef met een groep achter en alle mannen moesten dat natuurlijk wel even doen :P Gelukkig was het inmiddels wel opgehouden met regenen. Maar terwijl wij daar zo'n 20 minuten zaten te wachten, bleef het water maar stijgen (in totaal zo'n halve meter!). We deden dan ook niets anders dan spullen verleggen van diegenen die wel waren gaan zwemmen. En toen moesten ze nog terug! De stroming was inmiddels behoorlijk sterker geworden, maar gelukkig ging alles net goed. Een behoorlijk risico wat die tourguide had genomen! Indrukwekkend hoe zo'n regenbui er voor zorgt dat het water zo snel stijgt! Het eerste stuk van het pad waar we op liepen was inmiddels ook compleet verdwenen in het water, dus zelf maar een route gezocht. Op de terugweg nog wel een andere waterval gezien. Erg mooi!
De laatste dag zijn we nog naar een aantal watervallen geweest en toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Darwin. Ook die avond weer met de mensen van de tour uit eten geweest. Met Selina en Gianloucka nog wat langer gebleven, aangezien wij de volgende dag lekker konden uitslapen ipv iedere dag om 5 uur opstaan! Een gezellige avond gehad.

Daarna ben ik nog 2 dagen in Darwin gebleven en toen naar Sydney gevlogen. En vandaag vlieg ik dan weer naar Nederland!

Nogmaals iedereen bedankt voor alle leuke berichtjes! En tot snel ;)

  • 03 April 2013 - 09:45

    Nienke:

    Ah Marliesie, het zit er dus bijna op! Geniet nog maar volop van de laatste momenten van je prachtige avontuur. Goede reis en tot snel hè? Liefs!

  • 03 April 2013 - 10:38

    TYante Roewlie:

    Marlies bedankt voor de mooie verhalen , ik zal ze missen als je weer thuis bent. Ik wens je een hele goede reis terug. Ik kan me voorstellen dat je toch wel graag weer naar huis wilt. Je hebt een geweldige onvergetelijke tijd in Australië gehad. en een ervaring die je nooit meer zult vergeten.
    hopelijk zien we je binnenkort weer in Ugchelen of bij Oma , heit liefst hier in Ruinen, dan kun je alles nog eens een keer vertellen.
    Liefs tante Roelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marlies

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 22335

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 April 2013

Australië

Landen bezocht: