Laatste weekje met mijn ouders! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu Laatste weekje met mijn ouders! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu

Laatste weekje met mijn ouders!

Blijf op de hoogte en volg Marlies

15 Maart 2013 | Australië, Melbourne

Het is weer tijd voor een update! Mijn ouders vertrekken morgen weer naar het koude Nederland (wat nogal een schok zal zijn aangezien we hier de laatste week temperaturen hebben gehad van 36 en 38 graden!). Het was heel erg leuk om hen weer te zien en natuurlijk ook erg gezellig dat ze er met mijn verjaardag bij waren! Ik hoop dat zij het net zo leuk vonden en denk dat ze het ook wel weer lekker vinden om straks in 'normale' (lees koude :P) temperaturen rond te lopen zonder een heleboel vliegen die de hele tijd op je hoofd gaan zitten, weer gewoon rechts te rijden (het blijft lastig om de goede kant op te kijken bij het oversteken :P) en geen 100 km te hoeven rijden om weer in het volgende plaatsje met een normale supermarkt terecht te komen! Maar ondanks dat hebben ze het erg naar hun zin gehad, dus volgens mij vonden ze het hier wel erg mooi (of ik ben wel heeeeel erg leuk gezelschap :P).

Na de great ocean road zijn we doorgereden naar Portland omdat we van meerdere mensen hadden gehoord dat het daar erg mooi moest zijn. In Portland zijn we naar de vuurtoren van Cape Nelson gegaan waar we opnieuw een erg mooi uitzicht hadden. We werden wel gek van alle vliegen en zijn dan ook niet erg lang gebleven. Onderweg stak er nog een koala over, heel bijzonder om te zien! (vooral als je bedenkt dat ze het grootste gedeelte van de dag slapend in de boom hangen en de kans wel heel klein is dat je ze ook echt meer ziet bewegen dan alleen eten) Hij had wel 3 keer een rustpauze, want ja, een weg oversteken is natuurlijk ook wel een hele afstand :P
In Cape Bridgewater hebben we lekker aan de zee gezeten in de schaduw voordat we weer verder gingen naar de Blowholes. Heel erg gaaf om te zien! Het water komt met een enorm geweld tegen de kust aan en wordt dan omhoog gespoten via de blowholes. Ondanks dat het ontzettend heet was midden in de zon zijn we toch zeker een half uur gebleven! Erg mooi!

De volgende dag gingen we op weg richting de Grampians! Onderweg niets anders dan dor en droog landschap, maar toen we in de Grampians aan kwamen veranderde dat. We hebben verscheidene emu's gezien (leuk om gezien te hebben, maar het zijn toch echt wel lelijke beesten) voordat we aankwamen in Hall's Gap, het plaatsje waar we naar toe wilden. Een gezellig plaatsje, maar het was opnieuw heel erg warm (36 graden) en we hebben dan ook niet veel gedaan die middag. Voordat het donker werd ben ik nog met mijn vader naar een (drooggevallen) waterval gelopen en onderweg kwamen we langs een sportveldje waar ongeveer 15 kangoeroes zaten. Het pad richting de waterval liep door het bos heen en steeds hupten er kangoeroes voor/achter ons langs naar beneden en toen we terug liepen hadden zich inmiddels zo'n 45 kangoeroes op het sportveldje verzameld! Heel erg gaaf om te zien! Toen hebben we mijn moeder ook nog even opgehaald, want dit moest zij natuurlijk ook gezien hebben! Wel een beetje jammer dat sommige mensen het nodig vonden om ze op te jagen waardoor er bijna een paar onder de auto belanden. Gelukkig ging dat allemaal net goed!

Maandag was ik jarig en mijn ouders hadden slingers opgehangen in het campertje. Ook hadden ze kaartjes meegenomen van thuis, erg leuk! "s ochtends gingen we eerst een kijkje nemen bij het aboriginal centrum. Mijn vader vergat nog eventjes dat hij hier links moest rijden en snapte er niets van waarom de slagboom van de camping niet open ging (ja het blijft lastig :P). Daarna giingen we op weg naar de Mc Kenzie Falls. Eindelijk een waterval waar wel water naar beneden stroomt! En het was nog een mooie ook. Op de terugweg nog gestopt bij een mooi uitzichtpunt voordat we weer naar de camping terug gingen. "s Avonds onder het genot van een heerlijk ijsje opnieuw nog even naar het sportveldje met alle kangoeroes toe gelopen, het blijft toch wel erg leuk om te zien!

Dinsdag werd het 38 graden, dus gingen we 's ochtends vroeg op pad om toch nog iets te kunnen doen. We gingen naar de Balconies, een van de dingen die je toch echt wel gezien moet hebben als je in de grampians bent. Opnieuw weer heel erg mooi! Daarna nog naar de 'grand canyon' van de grampians geweest. "s Middags nog even lekker gezwommen maar helaas nog even door een bij gestoken. Later zag ik dat het hele zwembad vol zat met bijen en werd mij verteld dat alle bijen door het hete en droge weer het zwembad opzoeken om zo toch aan water te komen! Op zich wel fijn als ik dat geweten had voor ik ging zwemmen:P

Woensdag was het voor het eerst weer iets koeler en dat was dan ook een mooie dag om naar de Pinnacles te gaan. Via een paadje over allemaal rotsen kwam je uit bij het uitzichtpunt. Zeker de moeite waard! Daarna gingen we op weg naar Ballarat wat bekend staat om de goudmijnen die hier waren. Op de camping kwamen we nog mensen tegen die in Tasmanië woonden maar oorspronkelijk uit Nederland kwamen. Als ik nog naar Tasmanië had gewild dan had ik er een logeeradresje bij gehad! "s Avonds hebben we nog gezellig met hen wat gedronken en ze hebben ons prima vermaakt met al hun verhalen over Australië!

Donderdag gingen we goud zoeken in Ballarat! Soevereign hill was een dorpje dat was nagebouwd zoals het er uit had gezien tijdens de goudzoekerstijd/goudmijnen. Leuk opgezet en je kon zelf ook een poging doen om goud te zoeken. Natuurlijk zijn er alleen hele kleine snipperjes goud te vinden, maar we hebben ons toch weer prima vermaakt!
Nog een dagje en dan gaan mijn ouders weer naar huis! Super dat ze er waren!

Ik ga morgen ook weer verder, nu richting Adelaide. Daar blijf ik 2 dagen voordat ik met een 6-daagse tour richting Alice Springs ga. Misschien dat ik dan nog net even tijd heb voor een update voordat ik met de volgende tour richting Darwin ga voor het laatste deel van mijn reis hier in Australië!
Tot de volgende update maar weer!

ps. Allemaal ontzettend bedankt voor alle leuke berichtjes op mijn verjaardag en in het algemeen! Heel erg leuk!



  • 15 Maart 2013 - 07:54

    Jolanda En Henk:

    Marlies, dank je wel voor 3 hele gezellige weken. Met al dat links rijden zijn we blij dat je het drukke stadsverkeer in ieder geval voor je rekening wilde nemen. Daar voegen we graag wat parkeer ervaring aan toe. De route die je had uitgezocht rond melbourne is maar een klein deel van australie en heeft ons een prachtige vakantie tocht opgeleverd.

    We hebben hele mooie dingen gezien.
    Tot weerziens straks in Nederland.
    ma en pa

  • 15 Maart 2013 - 09:33

    Oma.:

    Marlies je blijft een berg geitje . hoger en boven op dat wou je als kleintje al, precies je moeder dus voor mij niet vreemd. Maar ik zal blij zijn dat je weer thuis bent. Maak er nog een paar mooie weken van ,en een goede reis terug voor je pa en ma. geniet nog een dag samen een dikke kus oma

  • 15 Maart 2013 - 10:30

    Tante Roelie:

    Hallo Marlies. Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven. Ik kijk er weer naar uit om het volgende te lezen.Je hebt het heel gezellig gehad met je ouders heb ik wel begrepen en die hebben ook geweldig genoten van alle dingen die je ze hebt laten zien. Het zal nu we stil zijn nu ze weer naar huis zijn, maar ik heb wel gezien dat je wel een heel druk programma hebt,dan wen je zo weer aan om de dingen weer alleen te doen.
    Ik wens je heel veel plezier toe en geniet er maar lekker van.
    Liefs Tante Roelie

  • 15 Maart 2013 - 12:43

    Hermien:

    Hallo Marlies, zo te lezen en de foto's te zien hebben jullie veel moois gezien. Nog een hele fijne tijd daar 'down-under'.
    Henk en Jolanda, een hele goeie reis naar het koude Nederland gewenst.
    groetjes Hermien (en Warner)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Marlies

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 22369

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 April 2013

Australië

Landen bezocht: