Pinguins, lekkende camper en Wilsons Prom! - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu Pinguins, lekkende camper en Wilsons Prom! - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu

Pinguins, lekkende camper en Wilsons Prom!

Blijf op de hoogte en volg Marlies

28 Februari 2013 | Australië, Wilsons Promontory

Toen ik mijn laatste update schreef had ik nog 3 dagen werken te gaan in Bundaberg (uiteindelijk werd dat er slechts 1 omdat het beide andere dagen regende). Nu zit ik op een geweldig mooie locatie vlakbij het strand en tussen de bergen deze nieuwe update te schrijven!

Na van iedereen afscheid te hebben genomen op de boerderij bracht Linda mij naar het vliegveld en was het tijd voor de volgende bestemming: Melbourne! Donderdagavond kwam ik 's avonds aan en toen heb ik verder niet zo veel meer gedaan. De volgende dag heb ik eerst de gratis rondleiding door de stad gedaan. Erg leuk!

Op zaterdag kwamen mijn ouders dan aan op het vliegveld! Na een erg lange vlucht waren ze blij om hier te zijn, maar ook wel echt doodmoe. En het was niet bepaald de handigste avond om aan te komen (kwam ik die dag ervoor achter), aangezien die avond het White Night festival in Melbourne plaatsvond. Het hotel dat we geboekt hadden lag midden in het festivalterrein en we moesten dan ook met de koffers door de mensenmenigte heen om bij het hotel te komen. Gelukkig was dat niet heel ver, want het was echt enorm druk! Na eerst even lekker bij gekletst te hebben, gingen we uiteindelijk toch nog even een kijkje bij het festival nemen. En dat was nog wel even de moeite waard! Er waren allerlei verschillende licht shows. Heel apart om te zien hoe een gebouw een compleet ander uiterlijk kan krijgen! Erg mooi gedaan!

Zondag hebben we voornamelijk een beetje door Melbourne gelopen en heb ik wat foto's laten zien. Maar het temperatuurverschil was voor mijn ouders toch wel echt even wennen, dus we hebben maar even rustig aan gedaan.

Maandag konden we dan het campertje ophalen! Nadat alle papieren ingevuld waren en we het verplichte filmpje van een half uur hadden gekeken konden we dan eindelijk op weg! De eerste bestemming was Philip Island. De eerste avond zijn we gelijk naar de Pinguin Parade gegaan. Heel erg gaaf! De pinguïns komen dan heel voorzichtig in groepjes het water uit en rennen dan het strand over richting de duinen waar alle jonge pinguïns hun al staan op te wachten. Heel bijzonder om dit van zo dichtbij mee te maken.

Toen we terug kwamen bij de camper stond ons echter een minder leuke verrassing te wachten. De camper was op meerdere plekken lek en er kwam behoorlijk wat water naar binnen! Dus wij naar het verhuurbedrijf gebeld en die zeiden dat ze iemand van de road assistance (soort ANWB) langs zouden sturen om te kijken of die er wat aan kon doen. Tien minuten later was hij er al en nadat hij even gekeken had concludeerde hij dat een zeil kopen en dat over de camper heen spannen het enige was wat we konden doen. Lekker begin! Dus na een nachtje op natte bedden slapen hebben we opnieuw gebeld en toen werd ons verteld dat we dan maar terug moesten rijden naar Melbourne en dan gingen ze er dan wel naar kijken. Dat is dan ook wat we dinsdag gedaan hebben. We hebben de hele dag bij het verhuurbedrijf gezeten en om 18:00 konden we eindelijk weer op pad. Net na 8 uur kwamen we aan bij een camping, maar gelukkig deden ze de receptie nog even voor ons open zodat we daar de nacht konden blijven.

Gisteren zijn we op weg gegaan naar Wilsons Promontory national park. Een ontzettend mooie locatie! Tussen de bergen, vlakbij het strand en aan een rivier. We zijn dan ook nog even lekker naar het strand geweest!
Vandaag hebben we een aantal wandelroutes gelopen naar hele mooie uitzichtpunten. Echt een plek om lekker even bij te komen en te genieten! Erg leuk ook om even wat tijd met mijn ouders door te brengen en dat nog wel op zo'n fantastische locatie!

Morgen gaan we hier in de buurt nog een aantal dingen bezoeken en dan gaan we weer naar de volgende bestemming. Dat ligt iets noordelijker en is het waarschijnlijk weer iets warmer. Hier is het toch een behoorlijk stuk kouder dan wat ik inmiddels gewend ben :P

• 28 Februari 2013 - 09:49

Fam. Schoonvelde:

Hoi Marlies.....en de rest :-)
    Wat heerlijk om weer bij te kunnen kletsen 'live' of niet dan? Mooie foto's al voorbij zien komen hoor! Geniet er lekker van met elkaar, maak er maar een bijzondere reis van!! Maar dat zal wel lukken. Groeten aan pa en ma en succes straks als je weer 'alleen' achter blijft! Maar daar moet je nu nog maar niet aan denken.. Eerst genieten!! Groetjes Geke en de rest

• 28 Februari 2013 - 11:28

Martha Luten:

hallo daar,
    Fijn dat pa en moe goed aangekomen zijn. Nu maar hopen dat de reis- na de lekke camper- verder voorspoedig verloopt. Een goede tijd met elkaar!! Groetjes, fam. Luten.

• 28 Februari 2013 - 11:39

Oma.:

Zo vakantie gangers geniet maar van het mooie weer het is hier somber en koud. Mooie foto's hoor. Geniet met zij'n allen en doe voorzichtig.Hier is alles oke. Een dus voor jullie allemaal doei Oma

• 28 Februari 2013 - 11:50

Wendy VV:

Wiehoeeee weer lekker reizen en genieten marliesje! Klinkt heel goed, lekker met je ouders. Kan me voorstellen dat dat heel fijn is. Hoelang blijven ze? En mooie foto's hoor! Heel veel plezier met zn 3en! Liefs

• 28 Februari 2013 - 15:06

Roelie Kuik:

Hallo Maries, Wat fijn dat je ouders er nu zijn hè? Henk en Jolanda hoe is het kunnen jullie de emotie`s van het terug zien na zo`n lange tijd een beetje aan? Geniet maar fijn van deze vakantie met elkaar.Ik wens jullie heel veel plezier en een fijn tijd toe, Groetjes Tante Roelie en ook van Herman

• 28 Februari 2013 - 17:51

Tante Corrie Oom Jans:

Gelukkig dat de reis van je ouders goed is gegaan, Wat een end weg Maar nu lekker genieten en wij genieten mee van de mooie foto s en de verhalen. Gelukkig dat jullie nu een goede camper hebben want natte voeten moet je krijgen in de zee ,maar niet op je bed, geniet zo veel je kan hart groeten uit lhee