Wallaby's, krokodil, slang, koala's en casino :P - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu Wallaby's, krokodil, slang, koala's en casino :P - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu

Wallaby's, krokodil, slang, koala's en casino :P

Blijf op de hoogte en volg Marlies

08 November 2012 | Australië, Townsville

Afgelopen zaterdag vertrok ik met de ferry naar magnetic island. In een woord: geweldig!!! Geen aangelegde stranden, maar echt afgelegen strandjes waar bijna niemand te vinden is, een grote kolonie wallaby's die voer uit je hand eten en bijna met elkaar vechten om een beetje water, een krokodil, python en koala vastgehouden, gesnorkeld en natuurlijk ook gewoon lekker in zee gezwommen. Heerlijk! En gelukkig geen (giftige) kwallen tegen gekomen ;) Antonia en Janine die ik had leren kennen in Mission Beach waren er ook, dus met hen heb ik een aantal hiking routes naar de verlaten strandjes gedaan.

Op de laatste dag had ik nog graag de Fort track willen lopen. Dat is een wandeling naar een fort uit de tweede wereldoorlog, en je schijnt onderweg hele mooie uitzichten te hebben en ook zit er ergens langs die route een wilde koala in de boom. En aangezien koala's niet zoveel bewegen op een dag, zal hij nog wel even op die route te vinden zijn:P Maar aangezien mijn knie lichtelijk aan het groeien is en mijn rug ook niet in al te beste staat was, leek me het verstandig om dit maar even over te slaan:P

De avond dat ik terug kwam in Townsville heb ik nog even lekker aan het strand gezeten met Janine en Antonia. Janine vertrok de volgende dag naar de outback, dus dit was de laatste avond met zijn drieën!

Dinsdag ben ik eerst naar een grote shopping mall geweest (was toch iets verder dan ik dacht, het was iets meer dan een uur lopen om er te komen) en 's middags ben ik nog met Antonia naar de rockpool gegaan, een zwembad gemaakt in de rotsen. We kwamen daar tot de conclusie dat we op een dag toch best wel ver lopen. 4 à 5 uur lopen op een dag is al heel normaal geworden (en dat nemen mijn voeten mij niet in dank af:P). Aangezien we allebei behoorlijke blaren hadden besloten we om de dag erna eens een keertje niet zoveel te doen. Daarom hadden we de volgende dag bij de bioscoop afgesproken (in de ochtend want dan is het veel goedkoper:P) en daarna zijn we weer naar de rockpool gegaan.

Op magnetic island had ik van een andere backpacker gehoord dat je een gratis maaltijd kon krijgen als je lid werd van het casino, en dat moesten we natuurlijk even uitproberen:P Dus 's avonds zijn we naar het casino gelopen om ons daar in te schrijven. Ik had mijn paspoort weer eens niet bij me en mijn rijbewijs was niet genoeg om je als lid in te kunnen schrijven, dus moesten we eerst weer terug naar het hostel. Omdat Antonia midden in de nacht zou vertrekken zijn we toen eerst haar spullen op gaan halen uit haar hostel en hebben we die in mijn kamer neergelegd en daarna konden we weer terug naar het casino. (In totaal toch weer minstens 3 uur gelopen die dag, dus van dat rustig aan doen kwam weer niet zoveel:P). En sinds deze avond zijn Antonia en ik beiden fan van het casino! We hoefden niets te betalen om lid te worden en we kregen echt een enorme maaltijd helemaal voor niets! En daarnaast kon je ook nog gratis drinken bestellen zoveel je wilde. Dat is toch wel iets beter dan de hele tijd alleen maar chloorwater drinken :P Daarna hebben we onze ogen uitgekeken in het casino. Wat een geld wordt daar over de balk gesmeten! Mensen die 1000 dollar inzetten of het niets is en een minuut later alles kwijt zijn, of mensen die de hele avond alleen maar achter zo'n stomme machine zitten en er maar dollars in blijven gooien, echt onbegrijpelijk! Maar wel leuk om te kijken ;) En voor de gein hebben we er zelf ook wel een hele dollar ingegooid:P

Het werken is helaas niets geworden, vandaar dat ik nu ook nog steeds in Townsville zit en niet in Bowen. Voordat ik naar magnetic island ging had ik gebeld en toen zeiden ze dat ik daar aan de slag kon en hadden al verteld hoeveel uren ik zou gaan maken/wat ik zou gaan verdienen/ hoeveel het hostel zou gaan kosten enz enz.. En aan het eind van het gesprek zei die vrouw dat ik dinsdag maar terug moest bellen want dan zouden ze meer weten over wanneer ze zouden beginnen met plukken. Ik zou in de inpak ploeg terecht komen. Dus ik bel afgelopen dinsdag terug en herhaal een beetje wat we hadden afgesproken en vraag of ze al meer weten over wanneer ik moest beginnen. En toen beweerden ze dat het onmogelijk was dat ik een vrouw aan de telefoon had gehad, want zij was vrijdag al vertrokken voor een weekendje weg. Ik kon mijn naam en nummer wel geven en dan zou ik donderdag weer moeten bellen en heel misschien dat ze dan wisten of ze een baantje voor mij hadden, maar het leek er voorlopig niet op. Heel raar! Ik weet toch echt 100% zeker dat ik een vrouw aan de telefoon gehad heb. Maar goed, misschien ook wel een geluk bij een ongeluk, want mijn knie groeit nog steeds en ik kan alleen slapen met pijnstillers dus wellicht ook niet een heel goed idee om nu zwaar werk te gaan doen. Toen ik vanmiddag terug kwam in het hostel toen kreeg ik van de andere meiden die daar zouden gaan werken ook al te horen dat ze niet wisten hoe lang ze nog moesten wachten tot ze konden beginnen, dat kon nog wel 2 weken duren. Dus vanmiddag heb ik besloten dat ik daar niet op ga wachten en ik heb gelijk de bus voor morgen geboekt naar Airlie Beach! En zondag vertrek ik voor 2 dagen met de boot naar de Whitsunday Islands :D Daar heb ik al een hoop goede verhalen over gehoord, dus ik heb er zin in!

• 08 November 2012 - 08:41

Lars:

Hey Mies,

Vervelend om te horen dat je zoveel last hebt van je knie, rug én blaren.
    Is er in Australië niet een podotherapeut?
    Als ik dit had geweten dan had ik voor jou ook wel zolen aangemeten. Speciaal voor wandelen.
    Als je knie een biomechanische oorzaak heeft, zou dat zeker wel helpen.

• 08 November 2012 - 09:36

Oma.:

Goedemorgen Marlies. Ik heb net je bericht gelezen.Jammer dat je werk niet doorgaat maar misschien ook wel goed dat je een paar dagen rust neemt. Ik ga morgen naar Ugchelen. Heb je voldoende medicijnen bij je??heb de foto's van je beertje gezien je zou hem zo meenemen. Leuk dat je steeds bekenden tegen komt en wel eeeeeen dollar verbrast in het casino maar wel mooi om te zien he. Nu meisje veel plezier, voorzichtig, en geniet van alles. Ik kijk uit naar je volgende bericht. Dikke kus van Oma . Doei.

• 08 November 2012 - 10:38

Hanneke:

Hey Marliesje!

Aaaah wat een schattig beertje! Jammer dat ie niet in je backpack past (en misschien maar goed ook;-)). Poeh wat een heerlijke verhalen weer. Alleen rustig aan met je voetjes, knieen en rug he meid, je hebt nog een half jaar de tijd, dus dagen genoeg om Australie te verkennen! Hopelijk vind je snel werk. Een baantje als muzikant zou niet verkeerd zijn voor jou!

Heel veel plezier daar.

Liefs,
    Han

• 08 November 2012 - 10:48

Patricia Hut:

Ja hallo daar!!!

Men men wat tof zeg deze reis en superleuk he zo'n blog om bij te houden, blijft iedereen lekker op de hoogte ;-).

Super dat het duiken goed is gegaan en idd maar goed dat je in NL eea al had geleerd!!

Tja je vermaakt je wel daar en tis heerlijk weer daar en wij zitten in de kou en de regen....

Maar nogmaals geniet ze, maar dat doe je wel daar twijfel ik niet aan!

Xx Patricia en ook van Tjacco ;-)

• 08 November 2012 - 11:28

Nicolien:

Hoi Marlies!
    Leuk om je verhalen te lezen :D
    Balen van je knie joh, hopelijk word dat snel beter voor je!
    Succes met de rest van je reis... ik blijf het lezen ;)
    Groetjess Nicolien

• 08 November 2012 - 22:23

Astrid:

Hee!!
    Heb je net gemaild maar kan 't niet laten hier ook even te reageren :P. Je verhalen zijn super!! Wel ontzettend rot van je knie en je rug zeg!!! Blijf flink genieten daar en doe rustig aan :)!
    Xxx

• 08 November 2012 - 22:23

Astrid:

Hee!!
    Xxx

• 11 November 2012 - 13:16

Wendy VV:

Heerlijk om bij je verslagjes weg te dromen en je fotos te zien!
    Maar rustig aan he, je hebt alle tijd!
    Liefs

• 11 November 2012 - 13:16

Wendy VV:

Heerlijk om bij je verslagjes weg te dromen en je fotos te zien!
    Maar rustig aan he, je hebt alle tijd!
    Liefs