Regenwoud en mooie stranden! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu Regenwoud en mooie stranden! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marlies Dekker - WaarBenJij.nu

Regenwoud en mooie stranden!

Blijf op de hoogte en volg Marlies

02 November 2012 | Australië, Townsville

Nadat ik terug kwam van duiken ben ik nog maar 1 dag in Cairns gebleven. Helaas niets meer gehoord van de man waarvoor ik zou gaan schoonmaken, dus tijd om weer verder te gaan!

In Mission beach aangekomen stond er van ieder hostel iemand met een bord om mensen op te wachten! Super handig, want zo kon ik mooi de goedkoopste uitzoeken:p Ik kon in een tentje slapen midden in het regenwoud voor maar 15 dollar per nacht inclusief ontbijt en gratis gebruik van fietsen! Ideaal. Dus dat hostel is het dan uiteindelijk ook geworden. Het lag echt op een mooie locatie midden in het regenwoud met een zwembad, tafeltennistafel en voetbaltafel erbij. Heel wat meer luxe dan ik tot nu toe gewend was ;) En onderweg naar het hostel heb ik ook de eerste (levende) wallaby gezien!

Ik kwam tegelijk aan met 2 Duitse meiden (Antonia en Janine) en met hen ben ik de eerste dag naar Mission Beach gefietst en ook hebben we de Bicton Hill trail gelopen. Erg warm en alleen op het einde had je een soort van uitzicht, maar het was wel gezellig. En toen moesten we terug naar het hostel fietsen.. pff dat was een behoorlijke klim! Maar daarna lekker een duik in het zwembad genomen om af te koelen :D

De volgende dag ben ik naar een bar gegaan waar ze muzikanten vroegen. Ik hoopte dat ik daar misschien wat piano kon spelen, maar helaas was er geen piano aanwezig dus dat ging niet door! Ook ben ik nog langs wat restaurantjes en motels gegaan, maar nergens konden ze iemand gebruiken. Daarna wilde ik nog even naar de supermarkt, maar ik was natuurlijk weer eens vergeten hoe ik daar moest komen :p Gelukkig wist ik nog wel waar de toeristeninfo zat, dus toen ben ik daar maar heen gefietst. Daar kwam ik ook Antonia en Janine weer tegen en samen hebben we toen een walking trail met de fiets gedaan omdat de man van de toeristeninfo zei dat dat kon! Uiteindelijk is het ook gelukt, maar vraag niet hoe;) Bruggetjes die je eigenlijk niet moest gebruiken, fietsen over loopbruggetjes heen tillen... Maar uiteindelijk (na 5 uur fietsen!!) kwamen we weer bij het hostel aan. Een leuke dag, maar om 10 uur 's avonds waren we alledrie zo moe dat we maar zijn gaan slapen.

De dag erna gingen Antonia en Janine verder naar Townsville en ik bleef nog 1 nachtje omdat het even zo lekker goedkoop was. Maar de dag erna werd het toch echt tijd om verder te gaan, want na drie nachten slapen op een matje van nog geen centimeter ging mijn rug toch wel protesteren :P

Gisteren ben ik aangekomen in Townsville en heb ik een beetje uitgezocht wat je hier allemaal kon doen en wat je op magnetic island kunt doen. En weer heerlijk in een gewoon bed geslapen :D Dus vanochtend weer helemaal fit en toen ben ik de castle hil goat track gaan lopen. Nu weet ik ook waarom het GOAT track heet, volgens mij is het speciaal ontworpen voor berggeiten:P Maar je hebt wel echt een heel mooi uitzicht daar boven op Castle Hill! Ook heb ik een route langs het strand gelopen (heel toepasselijk heet het ' the strand' ).

Morgen ga ik naar Magnetic Island en daar hoop ik koala's te zien en je schijnt daar mooi te kunnen snorkelen, dus dat ga ik daar waarschijnlijk ook doen!

Het is nog even afwachten of het doorgaat, maar waarschijnlijk kan ik volgende week beginnen op een boerderij met fruitplukken. Dus hopelijk kan ik dan beginnen met werken!

  • 02 November 2012 - 13:08

    Oma.:

    Hoi Marlies. Wat een reis he en het weer is goed las ik. Nu hier harde wind en veel regen. Ik hoo p dat je mijn sms berichtje nu ontvangen hebt, heb er minstens 7 naar je gestuurd maar hij is nu niet terug gekomen dus????? ik hoop dat het gelukt is. Doe je voorzichtig met het fruit plukken niet te zwaar werk doen hoor anders krijg je last van je rug. Nu meisje geniet van alles een dikke kus . gr Oma

  • 02 November 2012 - 13:08

    Oma.:

    Hoi Marlies. Wat een reis he en het weer is goed las ik. Nu hier harde wind en veel regen. Ik hoo p dat je mijn sms berichtje nu ontvangen hebt, heb er minstens 7 naar je gestuurd maar hij is nu niet terug gekomen dus????? ik hoop dat het gelukt is. Doe je voorzichtig met het fruit plukken niet te zwaar werk doen hoor anders krijg je last van je rug. Nu meisje geniet van alles een dikke kus . gr Oma

  • 02 November 2012 - 13:43

    Tanter Roelie:

    Wat heb je al veel gezien meisje. Nu maar hopen dat je op de fruitkwekerij aan de slagf kan. Appels plukken enz. is best wel mooi werk. en er wordt weer wat aan je budget toegevoegd en dat is ook wel belangrijk. veel succes en tot de volgende keer.

  • 02 November 2012 - 19:08

    Wendy VV:

    Vind ik leuk! :)

  • 05 November 2012 - 15:47

    Elisa:

    Nou Marlies, Dat klinkt super. Fijn dat je nu werk hebt gevonden en hoop dat het ook echt doorgaat! Even flink wat weken bikkelen en dan kun je er weer tegen ;). Ook super tof dat je toch veel mensen ontmoet waar je samen dingen mee kunt doen! is toch iets gezelliger dan alleen!
    XX

  • 05 November 2012 - 16:02

    Broertje:

    Ja zusje het leven bestaat helaas niet alleen maar uit leuke dingen en zal je toch keihard moeten werken voor je centen hehehe!
    Maar al met al klinkt het super gaaf!
    Snel weer babbelen!!!

    Xx

  • 05 November 2012 - 18:27

    Irene:

    Klinkt allemaal weer super leuk wat je allemaal aan het doen bent. Jij lekker in de korte broek zo te horen en wij de winterjas maar uit de kast gehaald en een pan stamppot op tafel staan ;-) Verschil moet er wezen :-p.

    heel erg veel plezier en succes met fruit plukken!

    Xx

  • 05 November 2012 - 18:27

    Irene:

    Klinkt allemaal weer super leuk wat je allemaal aan het doen bent. Jij lekker in de korte broek zo te horen en wij de winterjas maar uit de kast gehaald en een pan stamppot op tafel staan ;-) Verschil moet er wezen :-p.

    heel erg veel plezier en succes met fruit plukken!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Marlies

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 22332

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 April 2013

Australië

Landen bezocht: